Ugye, te nem akarsz az „új Pepsi” lenni?
A Pepsi elkövetett anno egy óriási tévedést, mikor Ázsiában lecserélte a kóla automatáit világoskékre. Ázsia déli részén a világoskék a halálhoz és a gyászhoz kapcsolódik, így elég nagy piactól esett el ezzel a döntéssel.
A színek befolyásolják az emberek reakcióit: egyes színek látványától boldogabbak, kreatívabbak, éhesebbek, ingerültebbek leszünk. A megfelelő színek alkalmazásával erősítheted az üzeneted, kiemelheted a mondanivalód.
Minden színnel más és más hatást gyakorolhatsz a célközönségedre.
Az erőteljes piros
A piros igen hatásos, növeli az étvágyat, a szenvedélyt, megemeli a pulzusszámot, de a szeretetet is szimbolizálja. Kiemeli a szövegeket, és képes gyors döntésre sarkallni, vásárlásra ösztönző hatása is jelentős. Használják a veszélyforrások jelzéséhez, pl.: a közlekedési lámpákon.
Piros logót használó cégek: Coca Cola, KFC, Ray-Ban, Burger King, Lego, Pinterest.
A megnyugtató kék
A kék a bizalom, nyugalom, a hűség üzenete. A férfiak kedvelt színe, ezért sok nekik szóló terméknél, szolgáltatásnál használják. Növeli a termelékenységet, így gyakran használják irodákban. Csillapítja az étvágyat ezért a light és diétás termékeknél előszeretettel alkalmazzák. Biztosítja a biztonság érzését és a megbízhatóságot, ezért választják a bankok is. (American Express).
Kék logót használó cégek: Ford, Wolksvagen, WordPress, IBM, Nasa, Facebook, Twitter, LinkedIn.
A természetes zöld
A zöld az egészséghez, a nyugalomhoz kapcsolódik. A természethez való viszonya miatt a környezetvédelemmel foglalkozó cégek alapszíne. Kórházakban, orvosi rendelőkben is használják, mert képes csökkenteni a szorongást. A kreativitást is növeli, másrészt tökéletes cselekvésre felhívó gomb: kitűnik a háttérből és sokáig emlékezünk rá.
Zöld színű logót használó cégek: BP, Animal Planet, Starbooks.
A megfizethető narancs
A narancssárga boldogságot sugároz, vidámnak és magabiztosnak tartják. A marketingben a vásárlókat cselekvésre buzdítja, ezért jó például a feliratkozó gombok színénél, mert nagyobb konverziót lehet elérni vele. Ösztönzi a testmozgást, a versenyszellemet. Ez a szín az optimista érzelmekre hat, ezért sok sportcsapat használja a logójában, mezében. A narancs a színek pszichológiája szerint a megfizethetőséggel és a kedvező árral is társítható.
Narancs színű logót használó cégek: Amazon, Harley-Davidson, Fanta, Nickelodeon, ING.
A luxus feketéje
A fekete a rejtély, a hatalom, a merészség, az elegancia, drágaság és a hagyományok színe. A kifinomultság jellemzi, ezért elegáns tárgyak értékesítésénél használják. Magas minőségű kozmetikumok csomagolásának és a luxuscikkek színe. Túl sok belőle nyomasztó lehet.
Az Adidas is előszeretettel használja (három fekete csík): a fiatalok motiválására választották anno, hogy aktívan részt vegyenek az atlétikai sportban.
A színek egyes kultúrákban mást és mást jelenthetnek. Míg az egyik földrészen egy bizonyos szín pozitív jelentéssel bír, addig egy másikban negatív tartalmú. Ezért, ha globális márkaépítésről van szó, akkor ezt a szempontot igen fontos figyelembe venni.
Ha segítségre van szükséged arculatod, vizuális üzeneteid megtervezése kapcsán, keress minket bátran!