Mennyit költs marketingre?
Gondolkodtál már azon, hogy a sikeres cégek vajon mennyit költenek marketing kommunikációra? Sok ügyfelünk is felveti ezt a témát, és örömmel válaszolunk, elmélkedünk róla. Iránymutatásunk és tanácsaink egyébként nem becslések vagy teóriák, pontos nemzetközi kutatási adatok támasztják alá. A számok meg ugyebár sosem hazudnak! (kivéve ha a nők életkoráról és súlyáról van szó😊)
Most akkor mennyi az annyi?
Nem is olyan régen a cégek bevételük több, mint 10%-át marketingre költötték, csak 2020 hozott egy kisebb csökkenést, de mint aki csak lélegzetet vett egy újabb nagy ugráshoz, a vállalatok ismét a marketing felé fordultak. A 2022-es és már a 2023-as számok is azt súgják, hogy bár egy kicsit megfontoltabb lett a piac, a marketing továbbra is a siker motorja.
Bevételhez viszonyított marketing költés aránya globálisan:
Nettó bevételhez viszonyított marketing költés aránya szektoronként:
A tech és a pénzügyi szektor úgy költ a marketingre, mintha nem lenne holnap, de a többi iparágnál is megfigyelhető a 8-10%-os költés.
Szóval felejtsd el a 2%-os szabályt!
A piaci trendek azt mutatják, hogy a cégek átlagosan a bevételük 10%-át invesztálják vissza a marketingbe. Ez az igazi nyerő taktika, ami elhozza a vevőket és a növekedést. Ha továbbra is csak 1-2%-ban gondolkodsz, inkább vidd el a kollégáidat csapatépítőre, a belső kommunikáció és dolgozói elégedettség is fontos. 😉
A számokat ismerjük, most rajtad a sor, hogy cselekedj!
Ha mégis bizonytalan vagy, hogy a marketing kampány kereted optimálisan tudod-e felhasználni, keress minket bizalommal, és mondd el, hogy mit szeretnél elérni, mi pedig úgy állítjuk össze a reklámkampány csomagot, hogy a legkülönfélébb értékesítési célokat tudja támogatni, a legjobb időszakban, a leghatékonyabb eszközökkel.
Forrás: gartner.com