Arcpirító arculati hibák
Az arculat a vállalat megjelenési formáinak összessége. Legegyszerűbben úgy képzelhető el, mint egy kirakós játék. Az egyes darabkái az arculati elemek (logó, színek, formák, betűtípus), a kirakott kép pedig maga az egységes arculat, mindaz, amit a cég mutat magáról. Az elemeket egymással összhangban és következetesen kell alkalmazni, hiszen a kép akkor lesz tökéletes, ha összepasszolnak az egyes darabkái.
Arculat kialakítására akkor van szükség, ha új vállalat jelenik meg a piacon vagy a már működő cég tudatos image kialakítására törekszik.
A leggyakoribb hibák és tévhitek az arculat megalkotásakor, és használata közben:
„NEKEM ez a szín tetszik!”
Még ha tetszik is a piros a lilával (és öltözködésben most abszolút trendkövető), nem magunknak tervezünk arculatot, hanem a cégünk filozófiáját kell tükröznie, és ezáltal megszólítania célközönséget.
Másolás
Inspirálódni ér, koppintani nem! Nem csak a jogi következmények miatt, hanem mindig törekedni kell az eredetiségre. Bízzunk a tapasztalt grafikusban, hogy alkothasson valami újat!
Nem következetes használat
Ha egy vállalat a különböző kommunikációs platformokon más és más betűtípust, színt vagy elrendezést használ, bizalmatlanságot eredményez és a célcsoport nem tudja jól beazonosítani, felismerni a brandet.
Arculat = imázs
Ez téves megállapítás. Az imázs (image) a vevő/ügyfél fejében kialakult kép és benyomás a cégről, a márkáról vagy a termékről, és ezt a tapasztalást rengeteg tényező befolyásolja.
Az arculat közvetít, és tervezése segít megtalálni azokat a vizuális elemeket, amelyekkel hatásosan lehet kommunikálni céged küldetését, a képviselt értékeket.
Mi hiszünk az egységes arculat erejében. Sőt, csak ebben hiszünk! Ha Te is, akkor kezdjük el, vagy folytassuk közösen a munkát!