Széchenyi 2020 logó

Employer Branding

A legnagyobb munkáltatók a legvonzóbb munkaadók is?

Egyre több iparág szembesül azzal, hogy nem talál megfelelő jelölteket. A fluktuáció is nagyobb, mint a korábbi években, ráadásul ma a munkavállalók átlagosan már egy év után elkezdik böngészni az álláshirdetéseket.

A megváltozott helyzet és az álláspiacra tömegesen belépő Y és Z generációs munkavállalók újfajta kihívások elé állítják a vállalatokat. Az ő elérésükhöz már nem elég egy klasszikus, a feladatokat és elvárásokat bemutató álláshirdetés. Ennél sokkal több kell.

Új toborzási technikákra, és új hozzáállásra van szükség. A marketing a vállalatok és a HR vezetők segítségére sietett, és kialakította az employer branding, avagy a munkáltatói márkaépítés rendszerét.

aq_block_5

Mi az az employer branding?

A vállalatoknak jól felfogott üzleti érdeke, hogy jól körülhatárolt, önálló "személyiséggel" rendelkezzenek, ami megkülönbözteti őket a konkurenciától, és a dolgozókat magához vonzza. Az erős munkáltatói brand versenyelőnyt jelent, de csak akkor, ha hiteles, egyedi és kellően vonzó.

Az Ön vállalatának van munkáltatói márkája?

Munkáltatói márkája gyakorlatilag minden cégnek van, hiszen az emberek gondolnak valamit arról, hogy az adott vállalat milyen munkaadó, milyen lehet ott dolgozni.
Tudatosan alakított munkáltatói márkával, és azt professzionálisan, célcsoportra szabottan és következetesen kommunikáló vállalat még viszonylag kevés van. Azok viszont, amelyek felismerik az ebben rejlő potenciált, a hosszú távú előnyeit és hasznát, azok gőzerővel alkalmazzák ezt az újfajta kommunikációs stratégiát, hogy előnyt szerezzenek az álláspiacon.

 

Milyen előnyei vannak az erős munkáltatói márkának?

  • Erősíti a dolgozók kötődését, motivációját (ezzel csökkenti a fluktuációt).
  • Ha a munkavállaló büszke a munkahelyére, szeret ott dolgozni, jó üzeneteket ad tovább ismerőseinek, környezetének.
  • Az erős és jól kommunikált munkáltatói márka eredményeképpen magasabb lesz a jelentkezők minősége.
  • Nagyobb lesz az ajánlatot elfogadók aránya.
  • Az erős munkáltatói márka révén könnyebben elérhetővé válnak hirdetésekkel elérhetetlen “passzív álláskeresők”. 
  • Jobb pozícióból indítható a bértárgyalás.
  • Hosszú távon kevesebb időt és pénzt kell költeni a toborzásra.
  • Minőségi, elégedett munkavállaló = munka minősége is nő.
  • A munkaadói márka következetes kommunikációja segít abban, hogy az állást keresők figyelembe vegyék a vállalatot, mint lehetséges munkaadót.

Mire van szükség mindehhez?

  • Megfogalmazni az elveket, előnyöket, hívószavakat (munkáltatói értékeket).
  • Kialakítani egy friss, erős, aktív, cselekvő arculatot és stílust.
  • Létrehozni a marketingkommunikációs stratégiát. 
  • Célcsoportra szabott eszközhasználat.
  • Pontos, következetes, összehangolt külső és belső kommunikáció megvalósítása
  • A kommunikáció fókuszába azokat az elveket, előnyöket, hívószavakat (munkaadói értékeket) kell helyezni, amelyekkel egy potenciális pályázónak be lehet mutatni, hogy miért érdemes a vállalatot választania.
aq_block_8

Önnek is kihívást jelent a munkaerő toborzás? 

Az elmúlt években jelentős tapasztalattal gyarapodtunk az Employer Branding területén.  Személyes konzultáció keretében tudásunkat szívesen megosztjuk Önnel is, segítve munkáját. Várjuk szíves jelentkezését!

Mentés

Alt Text

Anikó

Cégvezető, marketingkommunikációs tanácsadó

stratégiai tervezés, reklámtervezés, kampánymenedzsment, pályázatok

Mentés

Alt Text

Péter

ügyvezető

stratégiai tervezés, reklámkampány tervezés

Mentés

Ajánlatkérés

kérjen ajánlatot most!